Felanmälan

Cellisten anlitar vicevärd, Mattias Lindgren. Dagtid kan du ringa honom på 018-180122 eller skicka mail till PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOm1hdHRpYXMubGluZGdyZW5AaHNiLnNlIiB0YXJnZXQ9X2JsYW5rPm1hdHRpYXMubGluZGdyZW5AaHNiLnNlPC9hPg==. Kontakta honom för all felanmälan som rör föreningen. Om han kan hjälpa dig gör han det, annars hänvisar han dig till vår externa fastighetsskötare.

Cellistens externa fastighetsskötare är Upplands Boservice. Nummer till felanmälan är 018-187401, dygnet runt. Om ärendet ej är akut kan du lämna meddelande under jourtiden, om ärendet är akut (exempelvis vattenläcka) ringer du det nummer de hänvisar till på meddelandet. Du måste lyssna på hela meddelandet för att höra det!
Om du kallar ut någon på ett jourärende som sedan inte visar sig vara det, får du betala jourkostnaden själv.

Du kan också kontakta dem via e-post PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmluZm9AYm9zZXJ2aWNlLmhzYi5zZSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5pbmZvQGJvc2VydmljZS5oc2Iuc2U8L2E+ eller via ett kontaktformulär på deras hemsida. www.boservice.se.


OBS! Som enskild boende får du inte kontakta våra entreprenörer direkt. Felanmälan ska alltid gå genom Vicevärden alternativt Upplands Boservice, tillsammans med dem görs en bedömning om ditt ärende är akut eller om det kan vänta till nästföljande vardag. Om du som boende direkt kontaktar en entreprenör riskerar du att själv få stå för kostnaden.

Vem står för kostnaden?
Du kan få betala för det du felanmält om det inte faller under fastighetsägarens ansvar att åtgärda. En lista på vad som är fastighetsägarens (föreningens) ansvar respektive ditt eget ansvar att åtgärda och därmed betala finns här. Felanmälan innebär inte att föreningen automatiskt står för kostnaden. Rådgör gärna med Vicevärden eller Boservice, de kan ge vägledning. Observera att det är styrelsen som har tolkningsföreträde vad gäller vem som ska betala och därmed avgör detta.

Saker som är ditt eget ansvar är tex: stopp i golvbrunn pga den ej är rengjord, sönderslagna fönster, fel på spis och andra vitvaror och läckande kranar med mera.

Kontakta i första hand någon i styrelsen om du misstänker att huvudsäkringen till din lägenhet har gått.

Varmvattnet
Vi får in sporadiska klagomål på varmvattnet. Vi har under en längre tid haft olika problem med detta som vi rättar till men som sedan verkar återkomma eller förändras. Vi vet inte om det är isolerat till en eller flera gårdar. Det verkar inte vara jämnt fördelat iallafall. För att vi ska kunna få en riktig bild i vari problemet består är vi beroende av att alla medlemmar som upplever att varmvattnet är: för svalt, för hett, kommer först efter lång spolning eller om varmvattnet växlar i temperatur under tex en dusch att felanmäla detta. Styrelsen har ingen möjlighet att annars känna till omfattningen av problemet. Felanmälan är vårt bästa verktyg för att kunna göra en riktig analys av problemet.
Tack för ert samarbete.

Utelåsning

Om du låst dig ute
Ring vår låsentreprenör, Certego jourtelefonnummer 020-24 00 00. Avgiften är ca 1600kr/timme utanför arbetstid. Observera Betalning kontant eller med bankkort, de skickar inte räkning.

Skadedjur

Om du upptäcker skadedjur kontakta Nomor, 0771-122301. www.nomor.se, uppge försäkringsnummer 25-0228296-363.

Login