Felanmälan

Felanmälningar som inte är akuta gör du på e-postadressen PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmZlbGFubWFsYW4uYnJmY2VsbGlzdGVuQGdtYWlsLmNvbSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5mZWxhbm1hbGFuLmJyZmNlbGxpc3RlbkBnbWFpbC5jb208L2E+. Beskriv vad felet består i så återkopplar vi så snart som möjligt.

Cellistens externa fastighetsskötare är HSB Boservice i Uppland AB. Numret till deras felanmälan är 018-18 74 01, dygnet runt. Detta gäller endast akuta felanmälningar (exempelvis vattenläcka), då ringer du det nummer de hänvisar till på meddelandet. Du måste lyssna på hela meddelandet för att höra det!
Om du kallar ut någon på ett jourärende som sedan inte visar sig vara det, får du betala jourkostnaden själv.

Du kan också kontakta dem via e-post PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmluZm8udXBwc2FsYUBib3NlcnZpY2UuaHNiLnNlIiB0YXJnZXQ9X2JsYW5rPmluZm8udXBwc2FsYUBib3NlcnZpY2UuaHNiLnNlPC9hPg==.


OBS! Som enskild boende får du inte kontakta våra entreprenörer direkt. Felanmälan ska alltid gå genom styrelsen på adressen för felanmälan alternativt HSB Boservice i Uppland, tillsammans med dem görs en bedömning om ditt ärende är akut eller om det kan vänta till nästföljande vardag. Om du som boende direkt kontaktar en entreprenör riskerar du att själv få stå för kostnaden.

Vem står för kostnaden?
Du kan få betala för det du felanmält om det inte faller under fastighetsägarens ansvar att åtgärda. En lista på vad som är fastighetsägarens (föreningens) ansvar respektive ditt eget ansvar att åtgärda och därmed betala finns här. Felanmälan innebär inte att föreningen automatiskt står för kostnaden. Observera att det är styrelsen som har tolkningsföreträde när det gäller vem som ska betala och därmed avgör detta.

Saker som är ditt eget ansvar är t ex: stopp i golvbrunn på grund av att den ej är rengjord, sönderslagna fönster, fel på spis och andra vitvaror samt läckande kranar med mera.

Kontakta i första hand någon i styrelsen om du misstänker att huvudsäkringen till din lägenhet har gått.

Utelåsning

Om du låst dig ute
Ring vår låsentreprenör Certego, jourtelefonnummer 020-24 00 00. Avgiften är ca 1 600 kr/timme utanför arbetstid. Observera Betalning kontant eller med bankkort, de skickar inte räkning.

Skadedjur

Om du upptäcker skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Nomor, telefon 0771-122 300, www.nomor.se. Uppge försäkringsnummer 25-2476455 hos vårt försäkringsbolag Trygg-Hansa.

Login